Pagina's

vrijdag 9 juli 2010

3, 2, 1....

Iedereen weet hoe belangrijk het is om goede reinigingsproducten te gebruiken. Vandaag stel ik jullie voor aan mijn drie beste vrienden: de Lancôme Galateis Douceur, een milde, zachte cleansing fluid voor gezicht en ogen, de Tonique Douceur, een tonic zonder alcohol die de huid ook nog eens hydrateert en de Bi-Facil, een oogmake-up remover speciaal voor gevoelige ogen.

Laten we beginnen waar mijn routine mee begint: de Bi-Facil. Deze oogmake-up remover voor gevoelige ogen verwijdert oogmake-up in een oogwenk en in alle zachtheid. Door de combinatie van de fase olie en fase water, verwijder je perfect alle soorten make-up, zelfs waterproof. Voor 125 ml betaal je maarliefst €26,75, maar dat is hij ook zeker waard! Één druppel op een watje is voldoende. Je haalt je make-up eraf zonder hard te hoeven wrijven. Er wordt beweerd dat de Bi-Facil niet vet is, maar daar ben ik het niet mee eens. Daarom spoel ik het geheel altijd nog even na met water. Mocht je uitgeschoten zijn met bijvoorbeeld je mascara, en zit de rest van je make-up er al op, dan raad ik het aan om daarvoor een goedkopere variant te gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan een lotion. Die van Nivea vind ik persoonlijk erg goed.


Nadat ik mijn ogen heb gereinigd, gebruik ik de Galateis Douceur. De Galateis is een zachte en zuiverende melk voor gezicht en ogen. Na het reinigen voelt je huid heerlijk zacht en fris aan. Het fijne is dat je de reinigingsmelk ook voor de ogen en lippen kunt gebruiken. Foundation, blush, mascara, lippenstift....alles verdwijnt als sneeuw voor de zon! De Galateis Douceur haal je voor €39,95 in huis. Dat is aan de hoge kant, ik weet het, maar ik doe echt een jaar met een fles van 400 ml!

Om er toch nog zeker van te zijn dat écht heel mijn huid schoon is, gebruik ik als laatst de met plantenextracten verrijkte tonic. De Tonique Douceur verwijdert niet alleen de laatste onzuiverheden van de huid, maar geeft haar ook de optimale hydratatie die nodig is voor een jonge, stralende huid. De hydratatie voelt heerlijk zacht aan en deze dauwfrisse lotion kent zijn gelijke niet om de weldaad van de reiniging lang effectief te houden.

Om de stimulerende werking te versterken hebben de laboratoria van Lancôme in Tonique Douceur én in de Galateis Douceur extra effectieve en volledig natuurlijke actieve stoffen geïntroduceerd die van een ongekende kracht zijn: ananas en papaya, die het natuurlijke afschilferingsproces van de huid een handje helpen. Papaya staat bekend om zijn verzachtende eigenschappen, terwijl ananas ontstekingsremmende en helende eigenschappen bezit. De Tonique Douceur kost €23,10.

1 opmerking:

  1. Meen je nu serieus dat je een jaar met de melk doet? Ik deed er meestal 2 maanden mee, hooguit 2,5 maand, en als ik vooraf reinigingsdoekjes gebruikte, dan kon ik nog wel eens de 3 maanden halen, maar een jaar?

    BeantwoordenVerwijderen